چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

۶۳ بازديد

طراحي وب سايت

طراحي سايت آميزه اي از دانش، هنر و خلاقيت استفاده از عناصر ديداري، و توان مهندسي در چيدن آن ها كنار يكديگر است. هنگامي كه يك سايت بر مبناي اصول و هارموني اجزا طراحي شود علاوه بر جذب نگاه دائمي مخاطب، ميتواند فارغ از محدوديت هاي زمان، به اثري جاودانه تبديل شود.

امروزه سفارش طراحي وبسايت در ليست اولويت هاي هر شركت يا كسب و كاري قرار گرفته است. صاحبان مشاغل ميدانند كه روز به روز به تعداد كاربران اينترنت افزوده ميشود و برخورداري از پايگاهي خوب در دنياي مجازي نياز به توجه ويژه اي دارد. افزايش تاثيرگذاري يك سايت در جلب نظر مخاطب و همچنين تخصصي شدن حرفه طراحي وبسايت، ميطلبد كه نگاهي حرفه اي به اين مقوله داشته باشيم.

f8vz_b1.jpg

تاثير طراحي وب سايت در كسب و كار ها...

روزانه هزاران وبسايت در جهان، صدها وبسايت در ايران و احتمالا ده ها وبسايت كه مستقيم يا غيرمستقيم رقيب شما محسوب ميشوند راه اندازي ميگردند. يافتن جايگاهي مناسب و محكم در اين ميان موفقيتي است كه به سادگي محقق نميشود و قواعد انجام آن در تخصص طراحان حرفه اي سايت است. شركت نرم افزاري اسپاد با شناخت جامعي كه از فضاي مجازي دارد، كسب و كارتان را بررسي كرده و وبسايت شما را مطابق با نيازهايتان و سليقه مخاطبان شما طراحي ميكند. بدين ترتيب ميتوانيد كسب و كارتان را در دنياي مجازي نيز به درستي معرفي كرده و با طراحي سايت حرفه اي، خدمات و محصولات خود را به خوبي به مخاطبانتان ارائه كنيد.

اگر در حال حاضر يك وبسايت داريد اما زمان زيادي از فعاليت آن ميگذرد، پيشنهاد ميكنيم كه آن را به دست طراحان و تحليلگران با تجربه اسپاد بسپاريد تا سايت شما را بررسي كرده و در صورت نياز تغييرات و بهينه سازي هايي را روي آن اعمال كنند؛ در اين صورت مي توانيد مطابق با تكنولوژي روز طراحي وبسايت حركت كنيد. اگر هم هنوز سايتي نداريد، تيم مجرب اسپاد آماده است تا با طراحي وبسايت خلاقانه و بروز و بهينه سازي و سئوي سايت مسير روشني را در كسب و كار آنلاين برايتان فراهم سازد.

چرا به طراحي سايت نياز داريم؟ سايت يا شبكه هاي اجتماعي؟

فرض كنيد صاحب يك وبسايت فروشگاهي هستيد، اينكه صرفا با مخاطبانتان در ارتباط باشيد يا عكس محصولات را به آنها نشان دهيد كافي نيست، بلكه بايد با يك وبسايت فروشگاهي جامع و مناسب، شرايطي فراهم كنيد كه كاربران به شكلي آسان و سريع اقدام به خريد كنند. همچنين ميتوانيد به طور دقيق آمار بازديد كاربران، ميزان فروش و تمامي فعاليت ها را مديريت كنيد.

البته با انجام بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ميتوانيد فعاليت خود را در اين فضا مديريت كرده و بهترين نتيجه را از آن بدست آوريد.

شركت اسپاد با سابقه طراحي وب سايت فروشگاهي ، نيازها و خواسته هاي شما را برآورد ميكند و با بودجه متناسب شما وب سايت در خور شما را طراحي خواهد كرد.

 

تخصص هاي دخيل در طراحي وب سايت

افرد و تخصص هاي مختلفي در روند طراحي سايت نقش دارند. شركت اسپاد طي سالها فعاليت حرفه اي در اين زمينه، متبحرترين و متخصص ترين ها در حوزه طراحي وبسايت را در قالب يك تيم منسجم در كنار هم قرار داده تا بهترين خروجي ممكن حاصل شود. سفارش طراحي سايت شما از اولين گام يعني مشاوره تا آخرين گام يعني راه اندازي، بدست بهترين افراد سپرده خواهد شد. همانطور كه در ساختن يك برج بلند قامت اشخاص مختلف با تخصص هاي متفاوت در كنار يكديگر فعاليت ميكنند، در اسپاد نيز پروژه طراحي سايت توسط تحليلگران، طراحان، برنامه نويسان، پشتيبانان و مديران پروژه به شكلي هماهنگ و ساختار يافته انجام ميشود. پس از پياده سازي كامل سايت، متخصصين بازاريابي ديجيتال و بازاريابي محتوايي اسپاد، پيشنهادات حرفه اي خود را جهت ورودي شكوهمندانه و حضوري موفق در محيط مجازي، به مشتريان محترم ارائه ميكنند.

فاكتورها و مفاهيم طراحي سايت

همواره طراحي وب سايت در چهارچوب و قالب مشخصي انجام ميشود. رعايت استانداردها و اصول طراحي وبسايت و همچنين توجه به تكنولوژي هاي روز طراحي وبسايت در اين امر مؤثر است.
اگر نيازبه طراحي سايت حرفه اي داريد ، شركت اسپاد با تجربه چندين ساله در طراحي وب سايت هاي حرفه اي با گستردگي مشتريان در سطح كشور آماده همكاري با شما براي طراحي ، پياده سازي و پشتيباني حرفه اي وب سايت شماست.

 

 

ريمپ خودرو در كاراك؛ معتبرترين مركز ريمپ

۶۶ بازديد

ريمپ خودرو در كاراك؛ معتبرترين مركز ريمپ

 

hrsx_c2.jpg

به دست آوردن بيشترين بهره از اتومبيل خود از نظر عملكردي و اقتصادي راهي عالي براي بهبود تجربه كلي رانندگي و صرفه جويي در هزينه هاي سوخت در طي ماه ها و سال ها است. در حالي كه تنظيم اتومبيل براي دست يابي به عملكرد بهينه گاهي ممكن است براي بسياري از رانندگان بغرنج و پيچيده به نظر برسد، شايد براي شما جالب باشد كه بدانيد اين كار با ريمپ كردن در كمتر از 30 دقيقه انجام مي شود. بنابراين اولين سوالي كه ممكن است در ذهن هر فردي ايجاد شود اين است كه ريمپ چيست؟ در ادامه به بررسي پاسخ اين پرسش مي پردازيم.

ريمپ چيست؟

ريمپ كردن كه گاهي تنظيم ECU نيز ناميده مي شود، زماني اتفاق مي افتد كه تنظيمات واحد كنترل موتور خودرو (ECU) براي بهبود بخش هاي متعددي از عملكرد وسيله نقليه تغيير يابد. از طريق باز نويسي تنظيمات موجود با نرم افزار جديد، مالك خودرو با برنامه ريزي مجدد مي تواند تزريق سوخت، جريان هوا، سنسورها و ساير موارد را مديريت كند.

وسايل نقليه موتوري توسط كامپيوتري معروف به واحد كنترل موتور (ECU) هدايت مي شوند. اين كامپيوتر كوچك موارد مرتبط با موتور مانند زمان احتراق، نسبت هوا به سوخت و افزايش فشار را كنترل مي كند. با تنظيم اين پارامترها مي توان بهره وري خودرو از نظر عملكردي يا اقتصادي (يا گاهي در هر دو زمينه) را افزايش داد. ريمپ كردن در حقيقت نصب يك نرم افزار ديگر بر روي كامپيوتر خودرو و جايگزين كردن آن با نرم افزار پيش فرض كارخانه سازنده است. اين نرم افزار جديد تنظيمات سفارشي و اختصاصي براي كسب بيشترين بهره از موتور را ارائه مي دهد. اين تنظيمات معمولا با اتصال يك لپ تاپ به درگاه OBD خودرو نصب مي شوند؛ اين بدان معنا است كه مي توان اين كار را بسيار سريع انجام داد.

براي ريمپ كردن وسايل نقليه قديمي تر مجبور هستيد تراشه كامپيوتر موتور خود را به طور كامل برداشته و با يك تراشه جديد كه نرم افزار جديد در آن موجود است، جايگزين كنيد. به همين دليل در گذشته به اين كار چيپينگ (chipping: يا تراشه برداري يا تعويض تراشه) گفته مي شد.

ريمپ خودرو چه تاثيراتي دارد؟

با تغيير نرم افزار ECU، موتور خودرو مي تواند خيلي بيشتر از حداكثر توانايي خود كار كند. به طور پيش فرض، عملكرد بيشتر خودروها پس از ترك كارخانه به دلايل مختلف كاهش مي يابد. علاوه بر اين، وسايل نقليه هميشه داراي ضمانت هستند و آخرين چيزي كه سازنده مي خواهد اين است كه مجبور به بازسازي يا تعويض موتورهاي آسيب ديده باشد. به همين دليل عملكرد هميشه به طور پيش فرض در حد توان موتور حفظ مي شود.

اكثر توليدكنندگان و سازندگان خودرو تمايل دارند پيش از توليد نسخه كاملا جديد و ارائه آن به بازار، نمونه هايي از مدل قديمي كه پيش تر توليد شده را با برخي تغييرات ظاهري روانه بازار كنند. با اعمال اين تغييرات در تنظيمات ECU موتور خودروهاي تغيير ظاهر يافته، سازندگان مي توانند سريع تر و آسان تر سطح عملكرد خودروها را تغيير و ارتقا دهند و بدون آن كه به مهندسي اضافي احتياج داشته باشند آن ها را بهبود بخشند.

bpyt_c4.jpg

آيا ريمپ كردن تنها تغيير يك نرم افزار است؟

بله؛ ريمپ كردن در حقيقت به مرحله اول تنظيماتي كه شركت ها و مراكز تنظيم و تقويت خودرو ارائه مي دهند، گفته مي شود. مرحله اول تقريبا فقط يك تغيير ساده نرم افزار ECU است. مرحله دوم و مراحل بعدي آن معمولا شامل تغييرات بيشتر نرم افزار و همچنين سخت افزارهاي اضافي مانند سيستم اگزوز جديد و پمپ سوخت فشار قوي و ... خواهد بود. مراحل سوم و چهارم اغلب شامل به روزرساني توربو شارژر (موتور شارژ كننده توربين) يا سوپر شارژر (دستگاه هوا و سوخت رساني بيشتر) خودرو است. مراحل بعدي به كار تهاجمي نياز دارد و نسبت به مرحله اول بهره وري عملكردي كم تري را به دنبال دارد.

آيا ريمپ كردن براي موتور خطرناك يا مضر است؟

تغيير تنظيماتي كه بر كنترل موتور خودرو اثر مي گذارد، مي تواند اثرات مضر و مخربي نيز داشته باشد؛ همه اين تاثيرات بستگي به اين دارد كه چه كسي اين نرم افزار را نوشته است و اينكه مسئول تنظيم كننده تغييرات وسايل نقليه چگونه آن ها را بر روي  خودرو پيكربندي كرده و اعمال مي كند. به همين دليل ما هرگز توصيه نمي كنيم كه خودتان نرم افزار را نصب كنيد يا جهت تغيير نرم افزار به مراكز تاييد نشده مراجعه كنيد. شركت هاي تنظيم كننده ويژه اي وجود دارند كه نرم افزارهاي ECU را مي نويسند؛ آن ها معمولا اين نرم افزارها را آزمايش كرده و آن ها را پيش از عرضه عمومي، براي مدت يك سال يا بيشتر در اختيار بسياري از وسايل نقليه قرار مي دهند.

آيا ريمپ كردن خودرو بر گارانتي و ضمانت كارخانه سازنده تاثير دارد؟

از آنجا كه نرم افزار نصب شده به ندرت توسط كارخانه سازنده وسيله نقليه نوشته شده است، به احتمال زياد هر گونه ضمانت و گارانتي موجود را باطل كرده و از بين مي برد. زيرا كارخانه سازنده نمي خواهد بهره وري موتور را به حداكثر ميزان ممكن و يا فراتر از آن برساند و بنابراين در صورت بروز خطا و اشتباه در فرآيند ريمپ كردن، شما بايد هزينه بازسازي و تعمير موتور را شخصا بپردازيد و اين مسئله مشمول گارانتي نمي شود.

آيا ريمپ كردن بهره وري اقتصادي را نيز به اندازه عملكرد بهبود مي بخشد؟

اين مسئله به نحوه رانندگي شما بستگي دارد. از نظر تئوري، بسياري از موتورها قادر به دست يابي به همان بهره اقتصادي با همان موتور پيش از ريمپ شدن هستند. حتي گاهي اوقات مي توانند كارايي بيشتري نيز داشته باشند. نكته مهم اين است كه معمولا با افزايش انرژي و قدرت موتور اتومبيل ها، مصرف سوخت بيشتر از گذشته مي شود. از اين رو، دليل اصلي ريمپ كردن موتور خودرو، افزايش عملكرد آن است.

آيا ريمپ كردن خودرو مزيت هاي ديگري به غير از بهبود وضعيت عملكردي و اقتصادي آن دارد؟

بله؛ بسته به نرم افزاري كه نصب كرده ايد و نقشه جديدي كه تعريف كرده ايد، برخي وسايل نقليه از حالت والت (valet mode) و ايموبلايزر (immobiliser mode) نيز بهره مي برند كه مي توانيد آن را با سوئيچ اصلي فعال كنيد. حالت ايموبلايزر يك سيستم امنيتي الكترونيك است كه در خودرو‌ها نصب مي‌شود و مانع از روشن شدن خودرو مي شود؛ مگر اين كه از سوئيچ اصلي خودرو استفاده شود. اين سيستم از سرقت خودرو با روش‌هاي سنتي چون اتصال سيم هاي سوئيچ جلوگيري مي كند. در واقع اين حالت همان سامانه ضد سرقت خودرو بوده و بدان معنا است كه حتي اگر يك سارق قصد سرقت خودرو شما را داشته باشد، اتومبيل شما حركت نخواهد كرد. چرا كه بدون آن سوئيچ، خودرو قابل حركت و رانندگي نخواهد بود.

حالت والت يا اعزام به تعميرگاه نيز مي تواند بسيار مفيد باشد. اين امكان براي زماني كه شما اتومبيل خود را در اختيار شخصي قرار داده ايد كه نمي خواهيد مسافت طولاني را با آن رانندگي كند اما براي جا به جايي خودرو به نوعي دسترسي نياز دارد، كارايي خواهد داشت. به عنوان مثال هنگامي كه به يك رستوران مراجعه كرده و پيشخدمت مي خواهد اتومبيل شما را به پاركينگ اختصاصي مجموعه منتقل كند با فعال سازي اين حالت اجازه استفاده طولاني مدت از خودرو را به وي نخواهيد داد. حالت والت عملكرد و حداكثر سرعت را به طور چشمگيري محدود مي كند. (به عنوان مثال حداكثر سرعت اتومبيل شما ممكن است به 16 يا 32 كيلومتر در ساعت برسد.)

بنابراين مي توان گفت كه ريمپ كردن (بهينه سازي برنامه كامپيوتر خودرو) مزاياي بسياري دارد و شما از اين طريق مي توانيد موتور خودرو خود را تقويت كرده و عملكرد آن را بهبود بخشيد.

منبع: خبرگزاري تسنيم

 

 

روش مطالعه دروس عمومي

۵۸ بازديد

روش مطالعه دروس عمومي

piss_m4.png

 

ادبيات فارسي: ادبيات در آزمون سراسري 25 تست دارد كه بايد در 18 دقيقه به سؤالات اين دوره پاسخ دهيد. گفتني است اين دوره در آزمون سراسري ضريب 4 دارد و از اهميت ويژه اي برخوردار است. با توجه به بررسي سوالات دوره ادبيات در آزمون سراسري سالهاي اخير ، مي فهميم كه از هر مبحث اين دوره ، هر سال در امتحان ورودي يكسان تعداد سؤالات مطرح مي شود.

به اين صورت كه، 3 سوال واژگان ، 1 سؤال مربوط به تاريخ ادبيات ، 5 سؤال از آرايه ادبيات ، 5 سؤال مربوط به زبان فارسي ، 9 سوال قرابت معنايي و 2 سؤال املايي ارائه شده است. سوالات واژگان به عنوان سؤالات مفهومي و مصنوعي ادبيات طبقه بندي مي شوند ، به گونه اي كه در هر گزينه از آزمون ، منظور ما از كلمات كتاب هاي ادبيات سال دهم، يازدهم و دوازدهم است و سؤال فقط از يك سال جداگانه مطرح نمي شود. انواع ديگر آزمونهاي جديدي كه در آزمون سراسري معرفي شده اند شامل سؤالات مربوط به شمارش كلمه است كه داوطلب براي پاسخگويي به اين نوع آزمون بايد از دقت و سرعت عمل بالايي برخوردار باشد. 3 آزمون تاريخ ادبيات از دشواري متوسطي برخوردار است و نوع تست هاي عددي معناي كلمات را مي توان در تاريخ ادبيات نيز مشاهده كرد.

2 تست املا نيز در آزمون سراسري گنجانده شده است. براي پاسخ به اين سؤالات ، توصيه مي شود كه داوطلب در واژگان مهم و كليدي كتابهاي درسي ادبيات و همچنين كلماتي كه در كتاب درسي سال يازدهم زبان فارسي ذكر شده است مسلط باشيد. (توجه داشته باشيد كه با گرفتن آزمون هاي املا سالهاي اخير ، انواع جديدي از ادبيات كنكور را دريافت خواهيد كرد و مي توانيد مطالعه هدفمند و مفيدي داشته باشيد)

آزمون آرايه ادبي نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است و مي تواند به عنوان يكي از آزمون هايي كه پاسخ مي دهد ضعف بسياري از داوطلبان كنكور را به ويژه آرايه هاي استعاره اي و تشبيهي كه به پاشنه آشيل داوطلبان در ادبيات فارسي تبديل شده اند ، طبقه بندي شود.

براي پاسخ به تست هاي آرايه ادبي در كنكور ، بهتر است پس از تسلط بر آرايه ها و يادگيري آنها ، به تست هاي آموزشي مراجعه كنيد. آرايه ها را درست كنيد. انجام حدود 5 تا 10 تست و تحليل در يك شب ، به جز آنها ، قطعاً مي تواند آرايه هاي ادبي را به نقاط قوت شما تبديل كند.

5 تست زبان فارسي از جمله تست هايي است كه غالباً به آخرين پاسخ مي دهند.

9 تست قرابت معنايي شامل آزمون در پايان سوالات ادبيات است. مهمترين عنصر براي پاسخ به سؤالات قرابت، يادگيري نحوه خواندن آيات موجود شعر، در قالب سؤالات و گزينه هاي سؤال است. از آنجا كه نادرست خواندن مانع از پاسخ صحيح داوطلب شدن آزمون مي شود ، در واقع بايد معناي صحيح شعر را كاملاً درك كرد تا گزينه صحيح از گزينه هاي گمراه كننده اين نوع سؤال متمايز شود. مطمئناً خواندن اشعار حافظ شيرازي در اوقات فراغت به شما در پاسخ دادن به سؤالات بسيار كمك خواهد كرد زيرا در سالهاي اخير ثابت شده است كه بسياري از طراحان كنكور ورودي از شعرهاي حافظ براي طراحي سوالات استفاده مي كنند (البته به عنوان يك پيشنهاد)!

در پايان لازم به ذكر است كه ادبيات بايد در طول سال كنكور مورد مطالعه قرار بگيرد تا يادگيري اصلي كتابهاي ادبيات تا پايان اسفند به پايان برسد تا بتوانيد از فروردين ماه بررسي واژگان و تاريخ ادبيات را شروع كنيد. انجام تست هاي به موقع دقت و سرعت عمل شما را دو چندان مي كند.

عربي: درس عربي 25 سوال در آزمون سراسري دارد. 9 سوال اول در اين دوره سؤالات ترجمه است كه عموماً 6 تست ترجمه به زبان عربي به فارسي و 3 تست ترجمه فارسي به عربي است. 2 تست عربي و 5 تست درك مطلب سؤالات بعدي درس عربي است. در دروس عربي ، تسلط بر قواعد اولين حرف است.

شروع به تحصيل عربي نبايد براي ماههاي آخر سال باقي بماند. بهتر است شروع به يادگيري و تست زني در تابستان كنيد و توصيه مي شود موضوع را مطالعه كنيد. با كار روي قواعد و ترجمه جداگانه و گرفتن آزمون ها. آزمون هاي كنكور سراسري و رايگان مناسب ترين منابع براي كار هستند.

پس از يادگيري قواعد، توصيه مي شود تمام متون عربي سال دهم و يازدهم را تجزيه و تحليل كنيد كه در يادگيري به شما كمك مي كند. براي دوستاني كه در كلمات عربي ضعيف هستند ، كتابي با كلمات عربي توصيه مي شود كه در نمونه هاي بسياري در بازار موجود است.

دين و زندگي: سوالات دوره دين و زندگي شامل سؤالات 50 تا 75 جزوه عمومي كنكور سراسري است. در سالهاي اخير ، ديديم كه بيش از 67 تا 73 درصد سوالات اين دوره ، آيات و رواياتي است كه درصد قابل توجهي براي موفقيت در پاسخ به اين دوره است. حتماً در مورد آيات و روايات از روزهاي اول سال به خصوص آغاز و پايان آيه بحث كنيد كه مورد توجه طراحان كنكور است. شما بايد آيات را به روشي مطالعه كنيد كه به پاراگرافهاي كتاب درسي و همچنين آيات مربوط به آن مربوط باشد و قادر هستيد در كمترين زمان به سؤالات پاسخ دهيد.

براي آشنايي با نوع تست هاي در نظر گرفته شده توسط طراحان ، حتماً تمام آزمون هاي كنكور سراسري را بررسي كنيد و بتوانيد در مسير فكري طراحان حركت كنيد. گفتني است درس دين و زندگي داراي ضريب 3 بسيار مهم است. كه الان بهترين منبع براي ديني كنكور، ديني حرف آخر هست كه بدون حفظ يك كلمه مي تونيد، ديني را صد بزنيد.

انگليسي: انگليسي شامل 75 تا 100 سؤال از كتابچه عمومي است و اگر طبق دفترچه پاسخ دهيد ، سوالات آخرين تست هاي دفترچه عمومي است. آزمونهاي اين دوره معمولاً شامل 3 سؤال از قواعد ، 7 سؤال از كلمات ، 5 سؤال از كلوز تست و 10 سؤال از خواندن يا درك مطلب است. يادگيري كلمات براي پاسخ به سؤالات اين درس ابتدا به دست مي آيد. كتابهايي كه واژگان كتاب درسي را تجزيه مي كنند مفيد هستند و 504 كتاب واژگان ضروري مي تواند كمك بزرگي به داوطلبان با استعداد باشد. آزمون هاي امتحان ورودي آزاد و باز منبع خوبي براي يادگيري و پاسخ دادن به سوالات زبان انگليسي داوطلبان آزمون ورودي است. تست هاي تاليفي موجود در كتاب هاي موجود در بازار به داوطلبان كمك مي كند تا اين دوره را فرا بگيرند.

البته حفظ كردن همه لغات زبان خيلي سخت و فرار هست به همين خاطر بهترين گزينه، زبان انگليسي حرف آخر هست كه مي تونيد با انميشين سازي، لغت هاي كتاب درسي و فراتر از اون رو به صورت تصويري ياد بگيريد و يك بار براي هميشه ياد بگيريد.

يكي از مهمترين مشكلات داوطلبان سؤالهاي مربوط به كلوز و ريدينگ كنكور است كه در مجموع 60 درصد آزمون زبان را تشكيل مي دهند. بهترين روش براي يادگيري تكنيك هاي پاسخ به اين سؤالات و افزايش سرعت عمل در انجام تست ها ، تمرين و تمرين است. ضربه زدن به كلوزآپ ها و مجموعه هاي خواندن مي تواند كمك بزرگي به داوطلبان باشد.

سرانجام ، توجه به اين نكته ضروري است كه روش مطالعه دروس عمومي به طور متوسط ??30 تا 40 درصد از مطالعه دوره هاي عمومي در مقايسه با دوره هاي خاص در هفته و نياز به آزمون هاي زيادي براي تسلط بر مطالب نياز دارد.

ولي در كل مي تونيد همه درس هاتون رو با پروژه 6040 حرف آخر و صد روز طلايي تا كنكور 99 تمومش بكنيد.

 

 

khedmatazma in media

۶۲ بازديد

رسانه هايي كه خدمت از ما را معرفي و توصيه كرده اند را براي شما گرداوري كرده ايم 

http://postca.loxblog.com/post/144

http://postbf.parsiblog.com/Posts/231

http://postcr.blog.ir/post/125

http://postbd.parsiblog.com/Posts/232

http://postac.blog.ir/post/187

http://posstac.loxblog.com/post/286

http://postcs.blog.ir/post/136

http://postar.parsiblog.com/Posts/244

http://postej.blog.ir/post/176

http://postbv.loxblog.com/post/219

http://postap.parsiblog.com/Posts/149

http://postao.parsiblog.com/Posts/140

http://postcj.loxblog.com/post/153

http://postec.blog.ir/post/211

http://postah.loxblog.com/post/281

http://postcp.blog.ir/post/127

http://postak.parsiblog.com/Posts/136

http://posteg.blog.ir/post/185

http://postaj.loxblog.com/post/156

http://postct.blog.ir/post/125

http://postan.blog.ir/post/156

http://postby.loxblog.com/post/140

http://posteq.blog.ir/post/179

http://postaf.parsiblog.com/Posts/160

http://postco.blog.ir/post/126

http://postaj.blog.ir/post/169

http://postey.blog.ir/post/143

http://postep.blog.ir/post/158

http://postbx.loxblog.com/post/154

http://posten.blog.ir/post/273

http://posteu.blog.ir/post/146

http://postba.parsiblog.com/Posts/170

http://postcl.blog.ir/post/126

http://postbs.loxblog.com/post/275

http://postbu.loxblog.com/post/247

http://postch.blog.ir/post/126

http://postei.blog.ir/post/136

http://postbe.parsiblog.com/Posts/334

http://postcf.loxblog.com/post/150

http://postcn.blog.ir/post/125

http://postcb.loxblog.com/post/148

http://postch.loxblog.com/post/140

http://postem.blog.ir/post/267

http://postaf.loxblog.com/post/295

http://postbk.parsiblog.com/Posts/147

http://postad.blog.ir/post/229

http://posstaq.blog.ir/post/157

http://postcb.blog.ir/post/158

http://postcg.loxblog.com/post/146

http://postag.parsiblog.com/Posts/140

http://postcm.loxblog.com/post/148

http://postck.blog.ir/post/124

http://postef.blog.ir/post/197

http://postah.blog.ir/post/150

http://postce.blog.ir/post/156

http://postaq.parsiblog.com/Posts/136

http://postci.loxblog.com/post/138

http://postcv.blog.ir/post/143

http://postcn.loxblog.com/post/139

http://postao.loxblog.com/post/299

http://postea.blog.ir/post/220

http://posstap.blog.ir/post/161

http://postev.blog.ir/post/144

http://postbt.loxblog.com/post/148

http://postah.parsiblog.com/Posts/159

http://postcm.blog.ir/post/135

http://postex.blog.ir/post/141

http://postcq.blog.ir/post/126

http://postcj.blog.ir/post/126

http://postcd.loxblog.com/post/140

http://postez.blog.ir/post/143

http://posteo.blog.ir/post/142

http://postaj.parsiblog.com/Posts/237

http://postaf.blog.ir/post/192

http://postat.parsiblog.com/Posts/146

http://postbc.parsiblog.com/Posts/144

http://postag.loxblog.com/post/163

http://postci.blog.ir/post/125

http://postet.blog.ir/post/146

http://postak.loxblog.com/post/385

http://postbz.loxblog.com/post/140

http://posteb.blog.ir/post/207

http://postek.blog.ir/post/185

http://postcb.parsiblog.com/Posts/263

http://postav.parsiblog.com/Posts/133

http://postck.loxblog.com/post/142

http://postax.parsiblog.com/Posts/132

http://postad123.loxblog.com/post/491

http://postcl.loxblog.com/post/140

http://postas.parsiblog.com/Posts/299

http://postan.loxblog.com/post/217

http://postcu.blog.ir/post/136

http://postao.blog.ir/post/163

http://postew.blog.ir/post/142

http://postbw.loxblog.com/post/161

http://posteh.blog.ir/post/150

http://postan.parsiblog.com/Posts/158

http://postau.parsiblog.com/Posts/135

http://postel.blog.ir/post/254

http://postag.blog.ir/post/155